Onze laatste week in Vietnam

Hallo beste lezers!

Mijn laatste week in Vietnam is zoals verwacht echt voorbijgevlogen. Straks stap ik alweer op er vliegtuig voor een lange vlucht naar ons Belgenlandje. Hier heb ik toch een dubbel gevoel bij. Ik wil hier langs de ene kant nog niet weg, maar ik kijk er zo naar uit om iedereen op het thuisfront terug te zien!

In mijn laatste week ben ik door het noorden van Vietnam getrokken.

Omdat mijn laptop het op de laatste moment begeven heeft, zijn het deze keer minder foto’s dan gewoonlijk. Sorry hiervoor!

Alvast veel leesplezier!

4/04 tot 5/04Halong Bay 

Op dinsdagochtend zijn we na een stevig ontbijt met de bus vertrokken naar Halong Bay. ’s Middags zijn​ we hier aangekomen en zijn we onmiddellijk aan boord gegaan van ons schip. Na een uitgebreid en superlekker middagmaal hebben we een stevige wandeling gemaakt door één van de bekende grotten op Halong Bay. Na de grot was het dan tijd om verder te varen naar een strandje waarop een rots stond die het hoogste uitkijkpunt had van Halong Bay. Na een heuse beklimming kwamen we op de top en hadden we een prachtig uitzicht! Om de uitstap af te sluiten zijn we nog even gaan baden in het koude blauwgroene water.

Na eens goed geslapen te hebben op de boot we een oesterkwekerij gaan bezoeken. Hier doen de arbeiders echt chirurgenwerk! Ze maken de oester open en planten er zorgvuldig onderdelen in die de groei van de parel bevorderen. Mooi om te was het wel :). Na dit bezoek hadden we nog een cooking class op de boot: verse springrolls maken! Nu kan ik dit thuis ook eens proberen :D. Hierna was ons bezoek aan Halong Bay afgelopen en hebben we de bus terug naar het hotel in Hanoi genomen.

5/04 tot 8/04 – Sapa

Diezelfde avond hebben we nog de nachttrein genomen naar Lao Cai, een stadje 25km gelegen van Sapa. Donderdagochtend zijn we na 9u rijden met de nachttrein aangekomen in Lao Cai en werden we opgewacht door onze gids met een busje.

Na anderhalf uur rijden met het busje, zijn we dan aangekomen in ons hotel. We zijn er dan ook onmiddellijk ingevlogen met een wandeling naar Cat Cat Village. Dit is een dorpje in Sapa waar bijna iedere inwoner een winkeltje heeft met zelfgemaakte materialen zoals sjaals, tasjes, armbanden,… Ze proberen dit dan ook zo goed mogelijk te verkopen, maar doen dit niet opdringerig.

Na het bezoek aan dit dorpje hadden we vrije tijd en was er niets gepland met een gids. Weeral een marktje doen na Cat Cat Village leek ons een beetje saai. Daarom hebben we besloten om de hoogste berg van Indochina te beklimmen: de Fanispan. Deze is wel 3143 meter hoog. Natuurlijk hebben we deze niet helemaal van beneden beklommen :D. Het eerste stuk hebben we de kabelbaan genomen en de laatste 600 trappen hebben we zelf beklommen. We moesten dit wel rustig aan doen, want op deze hoogte was het moeilijk adem halen! Op de top hebben we dan enkele prachtige foto’s van onzelf genomen natuurlijk! 🙂

Op vrijdag stond er dan een heuse hikingtocht gepland van 12 km doorheen de bergen en de rijstvelden van Sapa. Onze gids waren plaatselijke vrouwen die wonen in Sapa. De toch viel uiteindelijk zeer goed mee. We hebben echt mooie uitzichten gezien tijdens onze tocht. Ik weet zeker dat ik Sapa de mooiste​ plek van heel Vietnam vind. Zeker de moeite om te bezoeken voor zowel de vriendelijke bevolking als de mooie uitzichten!

Na de tocht hadden we nog een beetje tijd over om naar de Sapa Market te gaan. Na de Sapa Market was het dan tijd om de bus terug te nemen naar het station van Lao Cai waar onze trein rond 21u vertrok richting Hanoi. Om 6u smorgens zijn we dan weer aangekomen in ons hotel.

8/04Hanoi

Op zaterdag hadden we tot 19u ’s avonds de tijd op Hanoi zelf te verkennen. ’s morgens hebben we een elektrisch stadsbusje genomen die ons bracht naar de bekendste plaatsen in Hanoi. Dit duurde maar een uurtje en daarom zijn we hierna te voet de stad verder gaan verkennen. Hier was er natuurlijk ook plaats voor shopping!

In de late namiddag hadden we van ons hotel nog een lunch aangeboden gekregen in hun nieuwe restaurant. Dit was gewoonweg heerlijk! Maison d’Hanoi is een echte aanrader qua hotel als restaurant :D.

Om 17u zijn we om onze trip naar het noorden af te sluiten naar de Water puppet Show geweest. Dit is iets wat je moet gezien hebben wanneer je Hanoi bezoekt! Zowel voor kinderen als voor volwassenen is dit een erg leuk spektakel :D.

Om 19 vertrok onze taxi dan terug naar het vliegveld in Hanoi, waar we met een aantal uur vertraging dan toch terug in Da Nang zijn geraakt.

9/04Da Nang

Op zondag hebben we besloten om een rustdagje in te lassen en om nog te genieten van de zon, de zee en het strand van Da Nang. Het was dan ook schitterend weer om dit te doen!

10/04The moment of truth

Vandaag is het na 3 maanden tijd om weer huiswaarts te keren. Alles gepakt en gezakt zijn we klaar om onze vliegtuigen terug te nemen naar België. Ik kan niet wachten om iedereen terug te zien!

In deze 3 maanden heb ik mijn juf zijn verrijkt, mijn grenzen verlegd op allerlei gebieden en niet te vergeten een vriendin voor het leven gemaakt! Drie maanden samenleven met elkaar zorgt ervoor dat je elkaar wel min of meer goed kent. Ik had me geen betere partner kunnen indenken :).

Ik stap bijna op het vliegtuig dus… Tot in België!

Tam Biet!

❤ Jill

Plaats een reactie